Collega's en vreemde dingen! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sytske - WaarBenJij.nu Collega's en vreemde dingen! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sytske - WaarBenJij.nu

Collega's en vreemde dingen!

Door: Sytske

Blijf op de hoogte en volg Sytske

11 Maart 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

Eindelijk weer een berichtje! Had tot nu toe helaas geen tijd door ik weet niet eens meer wat allenaal. Vorig weekend was mijn vader er met Catharina, mn eerste bezoek, dus toen had ik t druk met rondleiden. Gelukkig vonden ze het schitterend!

Op mijn werk wordt het allemaal wat concreter gelukkig. Maar ik bedacht dat ik mijn collega's maar eens voor moest stellen omdat ik daar toch mijn meeste tijd mee doorbreng. We zijn in totaal met zo'n 30 nederlanders. Er zijn 3 teams. Ik zit in het grootste team dat heet Workforce Admin. Wij zijn met zijn 11-en. Ik ga altijd lunchen met Jannie en ook na werktijd brengen we de meeste tijd samen door. Het is ondertussen al zo erg dat als ik alleen ergens ben, ze vragen waar Jannie is. Maar goed het is erg fijn dat t zo goed klikt! En we hebben ongeveer hetzelfde ritme en vinden dezelfde dingen leuk. Ze komt trouwens uit Drenthe, vrijwel iedereen komt uit t noorden. Mijn roots zijn naar mij toegekomen, zeg maar..
Jannie en ik hebben na n HR presentatie onze eigen core values bedacht (het bedrijf Accenture heeft er namelijk zelf ook 5). Think positive, be flexible and be critical!

Verder is er Marijke, die heeft HR gestudeerd en is voor niemand bang. Ze stapt rustig op de grote baas af en begint een praatje. Vooral erg grappig! Dennis en Bart zaten net als Marijke en Jannie bij mij in de groep toen we onze introductie kregen en we trekken nog steeds veel met elkaar op.

In de eerste week heb ik een buddy toegewezen gekregen, dat is Pim. Die is heel lang en spreekt tsjechisch. In eerste instantie voordat ik had ontmoet dacht ik dat Pim van mijn studie was. Dit was dus niet zo maar we hebben wel hetzelfde gestudeerd. Hij alleen iets korter. Pim is prettig gestoord en ben erg blij dat ie mijn buddy is. Michel heb ik voor ik hierheen kwam gevonden via michelkremer.waarbenjij.nu daar staan volgens mij ook wat foto's van een feestje (om een indruk te krijgen..)Hij is hier zo'n beetje t langste.

Ik vergeet nu nog een heel stel maar dat komt later wel een keer. We worden dit weekend verhuist en dus moet ik weer helemaal aan een nieuwe plek wennen en aan nieuwe buren. Mijn uitzicht wordt de printer! Erg jammer, maar vindt t wel leuk om weer nieuwe buren te hebben dan leer je weer andere mensen beter kennen al had ik liever een raam gehad. Maar goed..

Verder heb mezelf aangemeld voor de feestcommisie wat de gruwelijke taak inhoudt iedereen blij te maken en data te prikken dat iedereen kan!

Een raar ding hier is dat t overal snikheet is. Ze stoken werkelijk overal of t een lieve lust is terwijl het gewoon lente is. Om gek van te worden, in de supermarkt, in de tram em op mijn werk. Alle wintertruien zijn zwaar overdreven want ik snak naar zomerse bloesjes bij die hitte. Oftewel mijn garderobe heb ik nu al 80 keer aangehad. Mijn vader en Catharina deelden de thermostaat in hun appartement met hun buren en hadden m vrij laag staan omdat t buiten vrij warm was. R Maar toen kwamen de buren (tsjechen of italianen) klagen dat ze t koud hadden. Die wilden m op 28 graden. Absurd natuurlijk! Ook bij Kaca is het gemiddeld altijd boven de 23. Lijkt wel zomer.

Ik heb mijn bankpasje ontvangen en het nummer dat hierop staat is niet mijn bankpas nummer. Dat staat op een ander papiertje in plastic wat je ook meekrijgt. De enige te noemen reden hiervoor was : security! Ik snap dat niet helemaal want je kunt dan toch nog beter geen nummer erop zetten ipv een fake?

Ze eten hier nauwelijks groente. Onder groente verstaan ze hier een blaadje sla met wat geraspte kool. Groente komt volgens mij ook rechtstreeks uit NL.

Tot slot sport ik nu zowaar. Tae Bo op zijn tsjechisch en op zondag yoga. Ik mis mijn fiets! Ik beweeg nauwelijks meer vandaar. Ik ga donderdag meestal naar een tsjechische film. Deze wordt gedraaid in de universiteit voor Erasmus studenten. Het meisje (Ivana) die de uitstapjes en filmavonden organiseert werkt in Duitse team van Accenture (ik zit in het nederlandse team) en heeft zich over ons ontfermt. Gister ben ik meegeweest naar Kutna Hora (een mooi plaatsje een uur van Praag) met 50 erasmus studenten. Dat was erg leuk omdat je zo ook weer nieuwe mensen tegenkomt en nog s wat ziet!

Verder ben ik tot mijn spijt nog steeds geen mogelijkheid tegengekomen om goedkoop te bellen. Dus ik hou t met mijn prepaid voorlopig op smsen en mailen.

Ik hoorde dat t in NL ook lente is. Ik geniet van de eerste zonnestraaltjes en wens iedereen t zelfde! Dikke zoenen uit Praag!

  • 14 Maart 2007 - 10:26

    Pap:

    Heb je al iemand die je zomergarderobe mee kan nemen? Ik zit heerlijk in het zonnetje tussen de crocussen.
    Liefs

  • 28 Maart 2007 - 14:40

    Marike:

    Lieve Syts! Eindelijk heb ik je site weer bezocht en ga je nu maar via deze weg in de gaten houden! :-) Ik ga zo je foto's nog even bekijken... Of heb je die niet van Praag? Hier is alles goed, inderdaad heerlijke zonnestralen - GENIETEN! Lieve Syts, hope to see u soon!!! Hele dikke zoen, Marike

  • 28 Maart 2007 - 15:49

    Elsje:

    Hee!

    Als we komen nemen we wel een aubergine voor je mee om je groente-tekort een beetje te compenseren!


  • 06 April 2007 - 08:34

    Elsje:

    WOW je huisje is te gek! Ben je nu trouwens in NL? Volgens mij vertelde Yvet dat!

  • 22 Mei 2007 - 10:53

    Roos:

    wanneer ga je weer wat schrijven???
    En is het nog leuk ;)?
    Jouw tante werkt ook op zelfde MBO, heb haar nog niet ontmoet, grappig he!

    ZOEN!
    Roos

  • 04 Juli 2007 - 12:07

    Mark:

    heee!!
    je telefoon werkte al niet.
    hoop dat je dit leest en mischien
    nog eens iets schrijft.

    Dag
    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Mijn eerste reis

Werk momenteel voor Accenture in Praag.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2008

Rijles in Praag

20 September 2007

Foto's

17 September 2007

Het Reuzengebergte

12 September 2007

11 September 1974

16 Augustus 2007

Laatste 4 maanden....
Sytske

Werk momenteel voor Accenture in Praag.

Actief sinds 23 Juni 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 35240

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: