11 September 1974 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sytske - WaarBenJij.nu 11 September 1974 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sytske - WaarBenJij.nu

11 September 1974

Door: Sytske

Blijf op de hoogte en volg Sytske

12 September 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

Dank voor ieders felicitaties! En dat terwijl ik tot mijn schrik bedacht dat er toch een paar mensen aan mijn aandacht zijn ontsnapt de afgelopen maanden. Sorry! Vooral aan Gerda, jij denkt altijd zo trouw aan mijn verjaardag! Terwijl ik je verjaardag wel uit mijn hoofd weet, bij deze verlate felicitaties met terugwerkende kracht.

Mijn verjaardag was echt heel erg leuk! Heb echt genoten, misschien lukt dat beter hoe ouder je wordt. Mijn collega’s waren me al dagen aan t pesten omdat ik niet echt zat te wachten om 33 te worden. En aangezien zij allemaal jaren jonger zijn, is mij pesten natuurlijk des te leuker.

‘s Ochtends werd ik al vroeg wakker doordat mijn broer (tje) me uit bed belde. Hij was net niet de eerste want mijn vader was er met Catherina en die hebben in een leeg café om 12 uur ‘s nachts keihard Lang zal ze leven voor me gezongen. Enigzins embarrassing, maar wel lief. Daarna vond ik de brievenbus mijn post, een pakje van Liselot (slingers!) en een kaart van mijn moeder. Toch leuk om zelfs hier post op tijd te krijgen.

Om 11 uur heb ik met mijn vader en Catherina een verrukkelijk gebakje gegeten om mijn verjaardag te vieren. Van hen heb ik een reisgids Oekraine gekregen (yes! Omdat ik daar heen ga met vakantie in oktober). Om een uur of 1 heb ik ze uitgezwaaid, toen ze weer naar Nederland vertrokken. Op de avond ervoor zijn we met zijn 3-en naar La Traviata geweest, een opera. Dit was de derde opera in mijn leven. De twee vorige vond ik zo erg dat ik bij beide nog voor de pauze in slaap ben gevallen. Dit was mijn laatste poging, maar 3 maal is scheepsrecht. La Traviata is echt prachtig en heel ontroerend. Maar misschien ben ik hier nu ook eindelijk oud en wijs genoeg voor.

De rest van de dag heb ik erg rustig aan gedaan. Kreeg af en toe een sms. Ben naar de zonnebank geweest. Hier is ‘t weer namelijk op 1 september van 30 graden accuut omgeslagen naar ongeveer 11 graden met regen. Het was vorige week zo koud dat ik maar een winterjas ben gaan kopen. Ik had namelijk gedacht dat ik t tot oktober wel zou redden met wat extra laagjes, maar dat is dus echt niet waar. Ook op mijn verjaardag plenst het, maar gek genoeg vind ik niet erg. Laura belt me helemaal uit China, terwijl ik in een portiek schuil. Dat voelt ook wel erg bijzonder.

‘s Avonds bellen een voor een allemaal mensen. Ook erg lief, dank jullie wel allemaal! En ik ga uit eten met 8 collega’s bij Artcafe u Irmy. Dat betekent zoiets als Artcafe van Irma. Irma is een Georgische die hier een soort klein onoogelijk restaurantje heeft, maar werkelijk waar verrukkelijk kan koken. Ik ken haar al jaren en ze is erg blij me te zien. Mijn collega’s vertrouwen t voor geen meter maar gaan toch mee. Het bier is op, net als de rode wijn. Maar witte wijn is ook lekker en toasten met wodka ook. Het duurt erg lang voor we eindelijk eten krijgen, en ik leg mijn collega’s uit dat we even niet in de EU zijn maar een klein beetje in Georgie. Lekker eten duurt nou eenmaal lang! Het is gelukkig heeeel erg lekker, en mijn collega’s zijn het helemaal met me eens. Aubergine met walnootpasta, kip in walnootsaus, chatsjapuri, Khinkali. Delicious! Ik dacht te veel te hebben besteld maar er blijft nog geen kruimeltje over. ‘s Avonds belt Kaca me en Viki zingt me in het tjechisch toe. Heel erg schattig!

Van mijn collega’s krijg ik badspullen en een hele mooie tas uit een van mijn lievelingswinkeltjes hier in Praag. Onverwachts een heel mooi kado. Janny had sowieso erg haar best gedaan, want zij heeft voor mij bij Irma gereserveerd, iedereen opgetrommeld en kado’s gekocht. Vandaag kreeg ik namelijk nog een kado, maar dan van de afdeling, ook die had zij bij elkaar geshopt (zaten trouwens ook enorme UNOX handschoenen bij, zoadat ik nooit meer kan klagen dat de verwarming te laag staat. Er was me een dansende kozak beloofd, maar helaas die kon niet). Ook weer heel lief en uiteindelijk was het dus veel leuker om 33 te worden dan ik ooit had gedacht!

Zoenen uit Praag!
Sytske

  • 12 September 2007 - 18:00

    Rineke:

    Sjit, ik dacht toch echt dat ik de eerste zou zijn geweest die sms'te om 7 uur 's ochtends...
    Blij dat het goed met je gaat.
    Lfs, Rineke

  • 13 September 2007 - 09:16

    Cor:

    Lieve Syts,

    Heel ernstig, maar ik heb je nog niet gefeliciteerd...

    Maar bij deze dan wel: GEFELICITEERD!!!!

    Klinkt als een heerlijke verjaardag met veel nieuwe ideetjes voor Skaska!!! ;)

    Heel veel liefs x

    Cor

  • 13 September 2007 - 10:58

    Marike:

    hi lieve Syts, wat een leuk verhaal over je verjaardag! ik krijg bijna zin om ook 33 te worden hihi, al vind ik 31 ook wel ff voldoende hoor!
    Dikke zoen, Marike

  • 13 September 2007 - 11:42

    Renske:

    Hee Syts,

    Ik heb aan je gedacht op 11 september, alleen verzuimd om je dat te melden:). Maar bij deze dus nog gefeliciteerd! En ik verheug me op een nieuw bezoek aan Praag.

    X

  • 19 September 2007 - 08:49

    Pap:

    A place to be!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Mijn eerste reis

Werk momenteel voor Accenture in Praag.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2008

Rijles in Praag

20 September 2007

Foto's

17 September 2007

Het Reuzengebergte

12 September 2007

11 September 1974

16 Augustus 2007

Laatste 4 maanden....
Sytske

Werk momenteel voor Accenture in Praag.

Actief sinds 23 Juni 2006
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 31553

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: