Laatste 4 maanden.... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sytske - WaarBenJij.nu Laatste 4 maanden.... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sytske - WaarBenJij.nu

Laatste 4 maanden....

Door: Sytske

Blijf op de hoogte en volg Sytske

16 Augustus 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

Ik heb al zolang niets geschreven, daarom een samenvatting van wat ik de laatste 4 maanden heb uitgespookt.

APRIL

In april werd langzaam duidelijk wat ik nu precies voor werk zou gaan doen. We mochten nog steeds niets zeggen maar we begonnen met de voorbereidingen. Twee weken service rehearsal betekende oefenen op ‘t droge. Dit hield ook in erg veel uren wachten op n volgende test. Niet heel spannend. Ik was dan ook erg gevleid dat me werd gevraagd 2 weken te ‘workshadowen’ in Nederland bij Unilever. Accenture gaat namelijk de HR overnemen van Unilever. Deze HR afdeling heet Peoplelink.

Workshadowen betekende gewoon heel hard werken op de service desk van Unilever. Dit was erg leuk om te doen. Ik heb al een aantal mensen leren kennen die ik later vaak aan de lijn zou krijgen. Eindelijk werd concreet wat we nu eigenlijk zouden gaan doen in Praag. Toen ik werd aangenomen wilde ik niets met de service desk te nmaken hebben, maar toen ik terug kwam op 23 april in Praag wist ik al snel dat ik data entry nog minder zag zitten. Dus nu ben ik 1 van de mensen die Unilever mensen te woord sta vanuit Praag. Gemiddeld zo’n 25 telefoontjes per dag en een paar mails.

MEI

In mei hebben janny en ik een wandeltocht georganiseerd (je leest ‘t goed!) naar Aderspach. Dit is een gebied met hele rare rotsformaties maar schitterend om doorheen te lopen. Uiteindelijk gingen we met 10 collega’s. We sliepen in hele kleine huisjes (chata’s), heel simpel maar perfect. En de wandeling van ongeveer 12 km was schitterend, alle collega’s waren onder de indruk.

De week ervoor hadden Janny en ik de boel verkend. We wilden namelijk in het dorp verblijven waar haar ouders al jaren een vakantiehuisje hebben. Op de dag van aankomst vrijdagavond uur of 9, hadden we eerst wijntjes gedronken in een locale bar omdat we daarna een enorm steile berg naar boven moesten lopen naar het vakantiehuis van Janny’s ouders. Om half 12 kwamen we daar puffend en steunend aan. Janny stond al even bij de deur te morrelen toen ik over haar schouder meekeek wat ze aan t doen was en zei: Volgens mij zijn dat mijn sleutels!

Great! Moesten we weer helemaal naar beneden, niets meer open. Zelfs t hotel waar we nog geen uur daarvoor nog even binnen waren geweest was potdicht. Met een taxi zijn we toen naar een dorp verderop gegaan. De taxi zette ons af bij een 4-sterren hotel. Niet echt betaalbaar voor 2 meisjes met een Tjechisch salaris. Een uur later had onze taxichaauffeur ongeveer alle B&B eigenaren een voor een uit hun bed getrommeld om te vragen of we daar konden verblijven. Helaas wilde niemand ons. Dus stonden we om half 3 weer op de stoep van het 4-sterrenhotel. Dan maar een rib uit ons lijf. We hebben wel erg lekker geslapen!

JUNI

In juni heb ik elk weekend bezoek gehad ui Nederland. Dit was erg gezellig en voelde me vereerd dat zoveel mensen me op zijn komen zoeken! Ook al heb ik de Karelsbrug nu even vaak genoeg gezien. Ook heb ik na iets teveel slivovic (de locale pruimenwodka) met 2 vrienden een schema gemaakt om elke maand de een na laatste donderdag van de maand bij toerbeurt te koken. In mei heeft Capa verrukkelijke slowaakse halousky gemaakt (iets voor skazka). Een soort deegbolletjes met spekjes en een soort smeerbare pittige feta. Erg lekker. In juni was ik aan de beurt en heb ik boeuff Stroganoff voor ze gemaakt. Het zag er niet erg apetijtelijk uit maar gelukkig vonden ze t erg lekker. Ik kwam dit keer (ook) gelukkig weg zonder weer een halve fles (zelfgestookte, naar strikt geheim recept, maar erg geode) slivovic. Gemaakt door de familie van Capa. Zelfs Palo haar man wordt pas ingewijd als ze jaren getrouwd zijn.

JULI

Begin juli ben ik een paar dagen in Nederland geweest. Ik heb ontelbaar veel mensen gezien en heel veel dingen gedaan. Bruiloft van een NIPO-meisje Elsje, optreden van Jelleke op stelten in Deventer op stelten, sprookjesschelpen op het strand in Bergen etc. Vond het wel heel raar om in Nederland te zijn, omdat t als thuis voelt maar mijn huis er niet staat. Werd er een beetje melancholisch van. Terug in Praag had ik vanaf woensdag mijn huis onderverhuurd en sliep ik bij Janny. Op die manier verdienen we een beetje bij en kunnen we weer op vakantie eind juli. Zij naar nl en ik naar Kroatie. Dit was duizend maal zonniger vakantie dan in Nederland, waar ik praktisch bevroor. In Kroatie was ik met Yvet, Irma , Joy, Natasha, Ela en de moeder van Irma. Daar verbleven we in het huis van Irma en haar familie. Kroatie was blauwe luchten, heel veel zon, blauwe zee en heel veel luieren, lekker kletsen en Yvet aansporen HP 7 uit te lezen zodat we het er over konden hebben. Echt vakantie dus!

In t weekend dat ik bij Janny logeerde zijn we met 3 collega’s naar een klein dorpje bij een enorm meer gereden. Heel schattig was t daar. Op zaterdag zijn Janny en ik gaan paardrijden. Dit was best eng. Mijn cap zakte steeds voor mijn ogen en ik kukelde telkens net niet uit het zadel. T Was wel een hele mooie wandeling zo op een paard door de natuur. Heb er wel een enorme wond aan over gehouden op mijn been (geen rijlaarzen en stijgbeugel schuurde langs mijn been). Zie je nu nog.

In Kroatie ben ik tegen beter weten in op een tube geweest. Dit zijn 6 banden met handvatten aan een touw achter een speedboot. Vervolgens scheurt de boot over de zee en sleept je mee. Ik dacht dat ik doodging. Yvet en Natasha naast mij kwamen niet meer bij. Maar mij krijg je er werkelijk waar nooit meer op!

Verder geen nieuws, probeer zo snel mogelijk weer wat te loggen!

Liefs uit Praag!
Sytske

  • 16 Augustus 2007 - 21:17

    Buuf:

    Hey buuf, wat een boeiende verhalen...klinkt echt helemaal Sytske!...Er waren net twee Italiaanse vriendinnen van Ale over en die hebben een week lang Wolfje echt ontzettend verwend! Dat zal je wel leuk vinden om te horen ;-)

    groetjes! Kim

  • 21 Augustus 2007 - 19:31

    Liselot:

    Hi Syts,
    Jemig he, wat doe je veel leuke dingen daar. Gezellig hoor.
    Zo te lezen geniet je daar lekker. Benieuwd naar de volgende maanden.
    Dikke zoen uit Amsterdam,
    liefs Liselot
    xxx

  • 27 Augustus 2007 - 19:46

    Nastya:

    Hey Syts,
    Ik was benieuwd hoe het daar met je ging en toen dacht ik van deze site. Je vermaakt je, zo te zien:-) wanneer kom je weer terug naar NL?Wij gaan vrijdag a.s. 3 weken naar Indonesië!Hoera!Ik heb wel onze leuke etentjes gemist! Laat mij ff weten als je weer thuis bent! In NL, bedoel ik:-)), want ik weet ff niet waar voor jou tegenwoordig thuis is...weet jij dat? haha! Zou je daar willen blijven wonen?

    Liefs uit Utrecht, Nastya

  • 11 September 2007 - 06:16

    Ineke:

    He Syts!

    Ook hier even van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Zie je snel!
    XXX

  • 11 September 2007 - 09:37

    Roos:

    WEL GEFELICITEEEEEEEERD WEL GEFELICITEEEEEERD WEL GE FE LI CI TEHEEEEEEERD... WELGEFELICITEERD!!

    En een dikke zoen
    van Roos

  • 11 September 2007 - 19:14

    Gerda:

    Lieve Syts,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een mooie dag van.
    Fijn dat er na een lange stilte weer verhalen van je op je site staan!

    Liefs Gerda, Jeroen, Nikki en Sanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Mijn eerste reis

Werk momenteel voor Accenture in Praag.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2008

Rijles in Praag

20 September 2007

Foto's

17 September 2007

Het Reuzengebergte

12 September 2007

11 September 1974

16 Augustus 2007

Laatste 4 maanden....
Sytske

Werk momenteel voor Accenture in Praag.

Actief sinds 23 Juni 2006
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 31251

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: